Prirodni plin, poznatiji kao metan, jedan je od nekoliko vrsta fosilnih goriva koja se ekstrahiraju bušenjem u zemljinoj kori. U izvornom, plinovitom obliku pokazao se neekonomičnim za transport do potrošača. Razvojem tehnologije došlo se do spoznaje da se metan može ukapljivati, odnosno mijenjati njegovo agregatno stanje. Rezultat ovog procesa je ukapljeni prirodni plin, poznatiji kao LNG.
Korištenjem prirodnog plina (LNG) proizvodi se 40% manje ugljičnog dioksida (CO2) od ugljena i 30% manje od nafte, što ga čini najčišćim od svih fosilnih goriva. Ne emitira čađu, prašinu ili čestice i proizvodi zanemarive količine sumpornog dioksida i drugih spojeva koji se smatraju štetnim za Zemljinu atmosferu.
Kao rezultat toga, ukapljeni prirodni plin (LNG) pokazao se jeftinijim alternativnim izvorom energije i njegova se upotreba povećala u cijelom svijetu, što je dovelo do razvoja i široke upotrebe specijaliziranih brodova za njegov prijevoz. Nakon što LNG teret stigne do odredišta, njegovo agregatno stanje mora se pretvoriti natrag u plinovito stanje prije nego što se može koristiti. Sam proces promjene stanja može se odvijati u LNG terminalima ili na brodovima specijaliziranim za tu namjenu.
Svrha/cilj radionice je upoznati sudionike sa cjelokupnim procesom transporta LNG-a, s fokusom na povezane brodske operacije (balastiranje/debalastiranje broda, pripreme za ukrcaj/istovar tereta te upoznavanje s brodskom osnovnom opremom za teret.